Az Egység (vagy egységállapot) elérése felé haladunk mindannyian. A fejlődési fokozatok hatodik szintjén, a hatodik deniztásban fogjuk ezt az egységállapot ténylegesen élni, azonban érdemes lehet tudatosan is törekedni ebbe az irányba már most, itt, a harmadik denzitásban.

A következő válaszban Ré ad néhány gyakorlatot arra, hogy az Egységállapot megélése felé közeledhessünk.

10.14

Kérdező: E könyv olvasójának általános fejlődése számára elő tudnál kapni néhány elvégzendő gyakorlatot, amely gyorsulást eredményez az Egység Törvénye irányába?

Ré: Ré vagyok.

Egyes gyakorlat. Ez a legközelebbre fókuszáló és illúzió komplexumotokban leginkább használható gyakorlat. A pillanat szeretetet hordoz. Ez a leckéje/célja ennek az illúziónak vagy denzitásnak. A gyakorlat célja, hogy tudatosan keressük e szeretetet elme- és megértési torzulásunkkal. Az első próbálkozás a sarokkő. Ezen a választáson nyugszik az entitás további élettapasztalata. A szeretetnek a pillanatban való második keresése kezdi a gyarapodást. A harmadik keresés felhatványozza a másodikat, a negyedik felhatalmazza és duplázza a harmadikat. Mint ahogyan az előző fajta felhatalmazásnál, itt is lesz némi veszteség bizonyos hiányosságok folytán a keresésben az őszintétlenség torzulása felé. Azonban az én tudatos kijelentése az én felé a szeretet keresésének vágya felől olyan központi szándék-kinyilatkoztatás, hogy a korábbiakhoz hasonlóan, a lemorzsolódásból származó hatalomveszteség elhanyagolható.

Kettes gyakorlat. Az univerzum egységes lény. Ha elme/test/lélek komplexumod egy másik elme/test/lélek komplexumot lát, lássa a Teremtőt. Ez is egy hasznos gyakorlat.

Hármas gyakorlat. Nézz a tükörbe. Lásd a Teremtőt.

Négyes gyakorlat. Nézd a teremtett világot, mely minden egyes entitás elme/test/lélek komplexuma előtt hever. Lásd a Teremtőt.

Ezeknek a gyakorlatoknak az alapja vagy előfeltétele egy hajlandóság afelé, ami meditációnak, merengésnek, vagy imának nevezhető. A gyakorlatok egy ilyen hozzáállással dolgozhatók fel. Enélkül az adatok nem hatolnak le a tudat-fa gyökeréig, képesítve és nemesítve így a testet, s megérintve a lelket.

Az egyes gyakorlat: a pillanat szeretetet hordoz. Ennek felismerése alapvető leckéje denzitásunknak. Bármi, amit megélünk, képviseli a szeretetet. Érdemes lehet odafigyelnünk és felismernünk életünk minden pillanatában. Néhány példa ennek felismerésére: az utcán látok valakit aki sétáltatja a kutyáját. Szereti a kutyáját ezért sétáltatja, foglalkozik vele. A kutya is szereti a gazdáját és hálás, hogy megsétáltatja. Egy másik példa lehet: egy drága autóban elhúz mellettem egy unszimpatikus férfi. A férfi szereti az autóját, szereti azt a statust, amit az autó kölcsönöz neki. Néhány további példa: a család a plázában vásárol be. Szeretik a plázát, közös programként tekintenek erre. Vagy például a fa az erdőben áll és folyamatosan megköti a széndioxidot és oxigént bocsát ki. Vagy például a napunk megvilágítja, melegíti bolygónkat. Földünk táplál és fenntart bennünket. És így tovább, lehetne folytatni a végtelenségig.

Ha elkezdjük tudatosan keresni a szeretetet, meg is fogjuk találni mindenben. Ráadásul egyre inkább erősödik a keresésünk, a duplázó hatáshoz hasonlóan. Ahogyan gyakorlunk, előbb-utóbb mindenben felismerhetjük a szeretetet, ráébredhetünk, hogy minden hordozza a szeretetet és abban a pillanatban, hogy valamiben felismertük, tudatosítottuk a szeretetet, máris szeretet-állapotba kerülhetünk mi magunk is. Érdemes lehet kipróbálni.

A kettes gyakorlat lényege, hogy a másik ember, ahogyan mi magunk is, a Teremtő végtelen megnyilvánulási formáinak egyike. Érdemes lehet ezt tudatosítani miközben a másik emberrel foglalkozunk, vagy éppen véleményt alkotunk róla. Van ilyen ember is és van olyan is. Van, aki szimpatikus és lehet olyan is, akit ki sem állhatunk. Ez azonban nem változtat azon a tényen, hogy a másikunk (másik-énünk) ugyanúgy a Teremtő egyik megnyilvánulása. Mivel a Teremtő végtelen, a megnyilvánulási formák is végtelen változatosak.

A hármas gyakorlat annak a tudatosítása, hogy mi magunk is az Egy Végtelen Teremtő egyik tükröződése vagyunk. A kettes és hármas gyakorlat elvégzéséhez hasznos lehet, ha valamennyire rálátunk a folyamatra, hogy a Teremtőhöz hogyan is „kapcsolódunk”, hogyan is vagyunk mindannyian „al-al-Logoszok”. Ezt a gondolatot az Egység Törvénye elsődleges torzulásai című videóban is igyekszünk bemutatni. A lényege az, hogy a Teremtő végtelen tudatossága végtelen számú al-, al-al-, vagy al-al-al-tudatosságra (és így tovább) válik szét, azért, mert a végtelen be nem fogható, meg nem érthető, meg nem tapasztalható. Azonban a véges befogható, érthető, tapasztalható. Így válik „végtelen számú végessé” a Teremtő végtelen tudatossága. Ezek a véges, behatárolt tudatrészek vagyunk mi magunk is. Tehát amikor a másokat (más-éneket) vagy magunkat látjuk, gyakoroljuk, hogy a Teremtőt magát látjuk. Ez a gyakorlat jelentősen megváltoztathatja a másokhoz és magunkhoz való viszonyunkat. Fontosnak gondolom, hogy ne csak másokban és ne is csak magunkban lássuk meg a Teremtőt. Igyekezzünk mindenkiben meglátni.

A negyedik gyakorlat pedig nem más, mint annak a tudatosítása, hogy minden maga az Egy Végtelen Teremtő. Semmi nincs, ami a Teremtőn kívül lenne! Minden, ami megnyilvánult, a Teremtő végtelenségének egy megnyilvánulása. Amennyiben ezt megértjük és ráérzünk, megérthetővé válik az az idézet, miszerint „szent hely, ahol állsz”. A Teremtő mindenhol jelen van, hisz benne élünk és Ő bennünk él. Érdemes lehet „gyakorolni a Teremtő jelenlétét”, akármit is teszünk.

A fenti gyakorlatokat hatékonyabb, ha nem csupán elhisszük, hanem egy megfelelőbb hozzáállást is kialakítunk. Ré úgy fogalmaz, hogy a gyakorlathoz előfeltétel egyfajta hajlandóság a meditációhoz, merengéshez vagy imához. Ezek a tevékenységek lecsendesítik az elmét és figyelmünket befelé irányítják. Egyfajta elcsendesedés, alázat és nyugalom állapot jelenik meg, amennyiben rendszeresen gyakoroljuk őket, mely megalapozza azt, hogy felismerjük az Egy Végtelen Teremtőt mindenhol és mindenben, kívül és belül egyaránt. Máshogyan kifejezve, hogy az Egység állapotába kerüljünk.

Ez az írás tartalmazhat félreértéseket, félreértelmezéseket. Elképzelhető, hogy más máshogyan értelmezné a fenti gondolatokat, mely értelmezés ugyanúgy lehet helyes. A teljesebb megértés érdekében javasoljuk az Egység Törvénye könyveket olvasni, tanulmányozni.